26 November 2010

Recovery Mode [BM Post]

Posted in The World Of Orcaz(blog)

Ramai yg tahu bahawasanya aku memiliki iPhone 4 (siap pi order masa 1st day) yg telah di jailbreak dan unlock. Proses ini dilakukan dgn mudah oleh aku dengan bantuan internet.

Untuk mengelakkan masalah besar, terutamanya semasa update/upgrade, aku selalu tunggu lama sambil membaca komen2 yg diberikan oleh unlockers dan jailbreakers yg gagal dlm proses. Kegagalan dalam proses ini akan menyebabkan pelbagai perkara yg amat x best.

Akan tetapi, untuk kali ni, aku telah skip peraturan yg aku buat sendiri. Dan hasilnya, recovery mode.

Recovery Mode


Apabila seseorang termasuk ke Recovery Mode, iTunes akan memaksa iPhone untuk recover atau reset dan update ke versi terbaru - sesuatu yg ingin dielakkan oleh unlockers. Aku dah cuba mcm2 jalan, tapi masih gagal. Setelah diselidiki, ramai jugak yg sangkut.

Aku sekarang sedang menunggu berita baik dr hackers yg berkenaan untuk mendapatkan balik unlock memandangkan aku terpaksa membuang unlock atas sebab diatas. Dah 3 hari (sehingga 24hb) aku x ber-iPhone. Agak sunyi jugak sbb iPhone la aku rajin tweet, berFB dan membaca berita2 terkini.

Untuk menutup kesunyian yg ada, aku menggunakan iPad. Tapi, pergerakan aku terhad sbb iPad aku WiFi ver.

Terlalu bergantung pada teknologi? entahlah...

2 ulasan:

  1. huhu.. x yah dok kejar2 unlock.. bukan nyer ko balik minggu depan pon.. :p

    BalasPadam
  2. unlock ni bukan dtg selalu, yg ni pun dah lebih 4 bln belum ada unlock yg latest lg. klu ko rasa mcm bulan dpn nk balik, hari ni unlock, yg tu silap besar la

    BalasPadam