16 Jun 2009

coretan ari ini (16 jun)

Akhirnya, aku telahpun selamat mengambil borang application utk master.

Tapi, satu kenyataan dr member nih, mmg membuatkan aku terfikir kembali "patutke aku amik?".

Buat masa nih, aku x apply kat mana2 kaisha utk pekerjaan. Ntahla, aku pun masih x berminat utk bekerja. Aku rasa baik aku sambung belajar kat sini. Aku pun rasa yg aku masih x dpt apa yg aku nk kat sini.

Apa yg aku nk? Itu pun aku x berapa pasti. Apa yg pasti, aku nk sambung master dulu.

Tp, sebelum dpt masuk master, kene amik exam dulu. Exam utk masuk master nih, akan diadakan bulan 8 nnt. Ada lg 2 bulan.

Pastu pulak, klu aku dpt lepas exam, aku bakal dilanda oleh satu masalah lg: kewangan.

Mengikut perkiraan aku, aku boleh mengumpul duit yg diperlukan dlm jangka masa yg diperlukan. Akan tetapi, aku perlu mengorbankan 'sesuatu'. Bukan maruah mahupun kehormatan ye, jgn salah anggap.

Tp, adakah aku bersedia utk melakukan pertukaran itu? Buat masa ini...tidak. Tp, aku sentiasa membuat penilaian dr masa ke masa.

pepehalpun, kita kene usaha! がんばろう!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan